5 redenen waarom jij nu een bedrijfsfilm moet laten maken

bedrijfsvideo laten maken

Video is de toekomst en bedrijfsvideo’s zijn hot. Het is een enorm krachtig middel om in te zetten voor jouw bedrijf. Het gebruik van video is de afgelopen jaren enorm toegenomen, zeker online. De komende jaren zal dit ook alleen maar meer gaan groeien. Facebook heeft al aangegeven dat de komende vijf jaar de meeste content video zal zijn. Om als ondernemer niet achter de feiten aan te lopen, is het een goed idee om eens na te denken over een bedrijfsfilm. Ik geef je vijf redenen waarom het ook voor jouw bedrijf een voordeel kan zijn.

1. Een bedrijfsvideo versterkt het imago

Bedrijven of merken met een goede reputatie presteren beter in de markt, ongeacht welke branche. Een bedrijfsfilm is het perfecte middel om je verhaal te vertellen. Hoe aantrekkelijker en kwaliteitsvoller de bedrijfsfilm geproduceerd wordt, hoe beter het voor het imago zal zijn van het merk. Je kunt er ook voor kiezen om in plaats van één lange bedrijfsvideo op te nemen, meerdere korte video’s op te nemen. Korte video’s worden namelijk beter bekeken.

2. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Met een bedrijfsvideo laat je een blijvende indruk achter. Geluid en beeld worden namelijk makkelijker onthouden dan een artikel op je website. Geef de kijker meteen een indruk van wat jij met het merk of bedrijf wilt neerzetten. Een ingewikkelde bedrijfs-tool is makkelijker over te brengen door middel van video. Een video trekt de aandacht en komt beter bij je kijker binnen.

3. Een goedgemaakte bedrijfsvideo kun je op verschillende platformen toepassen 

Er zijn diverse platformen waar jij je bedrijfsvideo kunt plaatsen. Denk aan je website, e-mails, blogs, digitale nieuwsbrieven, LinkedIn, Twitter, Youtube, Vimeo, Google +  en Facebook. Elk platform heeft zijn eigen kracht, maar elk platform vraagt ook een andere insteek. Bedenk daarom goed wat je over wilt brengen met de video voordat je deze klakkeloos overal verspreid.

4. Online is meetbaar

Elke ondernemer wil graag in contact komen met zijn (toekomstige) klanten. De bedrijfsvideo stimuleert een bezoeker op je website om over te gaan tot actie, actie om contact op te nemen bijvoorbeeld. Je kunt de video ook afsluiten met een volgende stap die de bezoeker kan nemen. Denk er goed over na hoe jij je bedrijfsvideo op je website wilt optimaliseren, zo kom je hoger in de zoekresultaten van Google en je kunt nu ook eenvoudig nagaan hoeveel bezoekers de online bedrijfsvideo bekeken hebben en hoe lang!

5. Met een bedrijfsvideo meer omzet

Een bedrijfsvideo heeft al uiteindelijk doel om natuurlijk meer omzet en winst te realiseren. Denk er wel aan dat je het vertrouwen in je merk moet creëren. Rome is ook niet in één dag gebouwd. Een bedrijfsvideo op je website houdt bezoekers langer op je website, bezoekers krijgen een beter beeld van je merk of bedrijf en het geeft een binding met je klanten. Dit alles levert uiteindelijk meer omzet op.

Wil je de mogelijkheden voor jouw bedrijf bespreken? Kom dan eens gezellig een bakkie doen!

By | 2017-07-13T09:59:24+00:00 juni 13th, 2017|Videomarketing|0 Comments

Leave A Comment